Pro českokrumlovský startup projekt jsem připravil logo, vizitky, podpis do e-mailu a řadu dalších materiálů včetně pracovního sešitu nebo potisku CD. Navíc běžely i reklamní kampaně na Facebooku a místní plakátová a letáková kampaň. Těžištěm celé komunikace byl nový web. Podívejte se, jak logo vznikalo.
Zadání
Letohrátky s batolátky vznikly v roce 2017 jako lokální českokrumlovský projekt pro maminky dětí ve věku 1-3 roky. Cílem projektu je zdravý přirozený rozvoj dětí. To se děje zajímavou formou, kdy děti poznávají svět kolem sebe všemi smysly. Setkání probíhají v menších skupinkách a kurz má v každém běhu deset hodinových lekcí.
Manažerka projektu, která sama vše připravila, se na mě obrátila s prosbou o pomoc při zajištění kompletního marketingu. Rád jsem pomoc přislíbil. Název značky byl již vymyšlen, dalším krokem proto byla tvorba loga.
Proces tvorby loga Letohrátek s batolátky
Maskotem celého kurzu je lišák Filípek. Je to maňásek, který děti provádí všemi hodinami a jeho kopii si dokonce mohou pořídit domů. S majitelkou projektu jsme se rozhodli, že právě lišák bude hlavním grafickým prvkem loga. Výzvou, které jsme čelili (podobně jako v projektu mého amerického klienta), je poněkud delší název firmy. Museli jsme tedy zajistit, aby text byl dobře čitelný a zároveň jej nějak vhodně propojit s obrazovou částí loga. Obrázek lištičky pochází přímo od majitelky projektu, Mgr. Kateřiny Vágaiové z Českého Krumlova.
Tak jako vždy při návrhu loga přišla na řadu práce s tužkou a skicovacím sešitem. Pořád se mi hlavou honila vzpomínka na pohádku o Budulínkovi, konkrétně scéna, kdy liška říká: „Budulínku dej mi hrášku, povozím tě na ocásku.“ Bylo jasné, že liščí ocas musí v logu sehrát nějakou zajímavou roli. A nápad zanedlouho přišel. Co kdybychom stočili Filípkův ocas tak, aby zformoval písmeno „S“ ve spojení Letohrátky s batolátky? Tuto koncepci jsme již neopustili a výsledek si můžete prohlédnout sami.
Zvolené písmo
Jako font pro logo jsme vybrali Titan One. Jeho litery jsou buclaté, písmo je výborně čitelné a čitelnost si zachovává i při vysoké míře zmenšení. Kulatost písma je velmi vhodná pro dané odvětví, podprahově člověk vnímá absenci ostrých hran.
Barevná paleta
Bylo jasné, že svou roli musí sehrát oranžová nebo červená barva (to kvůli liščímu kožichu). S ní výborně kontrastuje tmavě fialová, kterou jsme použili jako výplňovou barvu pro písmo. Spodní linii, tj. slovo „batolátky“ jsme vybarvili barvami, které jsou světlejší a typické pro „odvětví dětí“.
Logo má i černobílou verzi i verzi ve stupních šedé.
Chcete také nové logo?
Máte-li zájem o grafický návrh loga, stačí mě jen kontaktovat. Rád jej připravím. Jsem marketingový konzultant a pracuji pro podnikatele, firmy i neziskový sektor.