Pro firmu Atlas Consulting, spol. s r.o. jsem v agentuře MarketUP vedl proces tvorby nového obsahového webu Právní prostor.
Začínali jsme na zelené louce. Dnes má web Právní prostor přibližně 60.000 návštěvníků měsíčně. Čtenáři se na web pravidelně vracejí. Zadání bylo jednoznačné: z pohledu uživatelské přívětivosti, snadnosti navigace, funkcí a především přehlednosti podání obsahu musí být web lepší než dříve jediná oborová alternativa – Epravo.cz.
Extrémně široký záběr témat do 7 tlačítek? Ano!
Právo je velmi širokým odvětvím. Důraz kladený na přehlednost a jednoduchost práce s webem byl proto prioritou. V sekci Články se proto témata zobrazují dle jednotlivých kategorií – od občanského až po procesní a ostatní právo.
Příjemné uživatelské funkce
Často se stává, že člověk narazí na článek, který by si rád přečetl. Chce se k němu vrátit, ale protože si ho neuložil, zapomene na něj. Právní prostor proto umožňuje přihlášenému uživateli označovat články jako oblíbené a také je přidávat do seznamu k přečtení.
Zadání pro vývojáře webu
Nejdříve jsme se sešli se zástupci marketingu Altlas Consulting ↑, a během dopoledního workshopu jsme formulovali požadavky na nový web. Ty jsme formou přehledného zápisu dodali vývojářské firmě, která na jeho základě začala tvořit základy nového portálu.
Konzultace vývoje
Průběžně jsme připomínkovali pracovní verze – od drátěných modelů až po grafické návrhy i alfa/beta verze portálu. Tipy a připomínky jsme formou přehledných poznámek předávali vývojářům.
Výsledek: kvalitní web archivovaný Národní knihovnou
Portál Právní prostor si zcela jednoznačně našel na trhu místo a tvoří jedinečný informační zdroj pro odbornou i právní veřejnost. Užitečné a zajímavé informace na tomto webu však mohou najít i právní laici i každý, kdo hledá relevantní informace. Web archivuje jako kvalitní zdroj i Národní knihovna ČR.