Audit webu
Odhalím slabá místa vašich webových stránek. Navrhnu vylepšení pro vyšší výkon.
Nedělá váš současný web to, co od něj čekáte?
Pak je čas na objektivní a pečlivou analýzu.
Nejdřív odpovíte na několik stručných otázek (o jaký jde web, jaké jsou jeho cíle, jaké máte konkurenční výhody, kdo jsou konkurenti apod.). Je velmi důležité, aby analýza webu byla provedena ve správném kontextu.
Web bude podroben komplexní, podrobné a objektivní analýze. Dozvíte se o všech úzkých místech - od základního konceptu, přes design a optimalizaci pro vyhledávače až po to, zda je web přizpůsoben pro prohlížení na mobilních zařízeních. To vše pohledem vysokoškolského pedagoga a člověka, kterého online marketing živí od roku 2010.
Audit (celkem má analýza desítky stran) bude mít dva základní výstupy:
- executive summary
- tabulku s návrhy seřazenými dle priorit a snadnosti zapracování
Díky tomu je vše přehledné i srozumitelné. Pro kohokoli - od majitele firmy až po vývojáře, který web spravuje.
Součásti auditu webu
Nejdřív vyplníte kraťoučký dotazník, abychom ujasnili základ. A pak hned začneme. Do týdne budete znát kompletní výsledky.
Jaké weby mají konkurenti? V čem jsou lepší a v čem může být lepší váš web? Objektivní analýza a srovnání.
Je váš web dostatečně přesvědčivý?
Na zaujetí návštěvníka webu máte asi 8 vteřin. Jinak jde jinam. Čím zaujmete návštěvníky právě vy?
Jak zlepšit pozici webu ve vyhledávačích?
Je váš web na internetu dobře vyhledatelný? Kde má rezervy? Co zvýší návštěvnost z Googlu a Seznamu? Už brzy to uvidíte.
Kde jsou rezervy v grafice a designu webu?
Pomáhá design dotvářet dojem, předat návštěvníkovi sdělení a podporuje konverzi? Co a jak lze zlepšit? Zjistíme to.
Co a jak na webu dělají jeho návštěvníci?
Co není možné měřit, není možné řídit. Dostanete přesný a srouzumitelný přehled o tom, co se na webu skutečně děje.
Jak je to s technickým zpracováním a mobily?
Je web technicky dobře připravený? Jak se zobrazuje návštěvníkům, kteří používají mobily či tablety?
Konec metody pokus / omyl
Jasně stanovené cíle, objektivní postupy, průkazné výsledky. Marketing Mind.
Analýza webů konkurence
Inspirujte se tím nejlepším a posuňte to ještě o krok dál. Sbírejte smetanu.
Inspirujme se tím pozitivním a poučme se z toho negativního. Často není nutné složitě vymýšlet nová řešení, když už s něčím podobným přišel někdo před vámi. Zjednodušit, modifikovat, upravit, získat nové nápady.
Analýza konkurence otevírá nové obzory. Je zajímavé, jak často na ni podnikatelé a firmy zapomínají. Pokud člověk zaspí, může být nepříjemně překvapen. Sdělíte mi, kdo je vaše konkurence. Vzorek ještě rozšíříme. Podíváme se i do zahraničí, jak dělají online marketing ve vašem oboru tam. Perfektní. A nyní máme základnu pro srovnávání.
Výsledkem konkurenčního srovnání je přehledná tabulka, která zachycuje vybrané aspekty a ukazuje, jak je na tom prezentace a její konkurenti.
Marketingová přesvědčivost webu
Zlepšete faktory, které zvyšují důvěryhodnost vašeho webu. Stavte na opravdu pevných základech.
Každý web by měl mít stanovené cíle. Říká se jim konverze. Neexistuje jedno jediné řešení, které jako mávnutí kouzelným proutkem zajistí, že web bude pro návštěvníky atraktivní a budou odesílat poptávky jednu za druhou.
Spíše jde o celou řadu dílčích aspektů. Jak prezentujete své konkurenční výhody, firmu jako takovou, tým, produkty či služby. Jak s návštěvníky komunikujete či jaké používáte další komunikační kanály. Zkrátka jde o to, abyste lidi, kteří na web přijdou, zaujali.
Máte na to velmi krátkou dobu, jinak odejdou. A proto je nutné mít vše promyšlené. Vědět, co zlepšit. Využít nejen modely AIDA a ACCA, ale i mnohé další přístupy. Takové, které fungují.
Tak kde začneme?
Některé webové stránky jsou na první pohled důvěryhodné. Čím to je? Nejde jen o design, zvolené fonty atd. Dobrý výsledek se skládá z mnoha dílků, jako skládačka. Návštěvníci ocení, když budou vědět, kdo se skrývá za jménem firmy. Jaké výhody mu případná spolupráce přinese. V čem se daná organizace liší od ostatních. Zda jsou na firmu pozitivní reference. Zda se může pochlubit nějakými certifikáty či oceněními. A tím to zdaleka nekončí!
Stejně jako se jeden člověk nemůže zalíbit všem lidem, podobně ani firma často nemůže cílit na všechny lidi. Webová prezentace musí zapadat do celkového konceptu značky/firmy/produktu, které prezentuje. Ti, kdo to se značkou myslí opravdu vážně, využívají například marketingové archetypy. Ale i když třeba ještě není vaše značka na takové úrovni, zcela jistě najdeme řadu možností, jak web vylepšit. Aby zkrátka lépe fungoval.
SEO: aby lidé web snadno našli
Jak zajistit, aby na web lidé chodili přes Google nebo Seznam? To je úkol pro disciplínu optimalizace pro vyhledávače. Najdeme rezervy. A zlepšení.
Vyhledávače se na stránky dívají jinak než lidé. Pomocí složitých algoritmů se snaží posoudit, zda je stránka dost relevantní na to, aby byla zařazena vysoko ve výsledcích vyhledávání. Pro Google, Seznam, Bing a další vyhledávače můžeme toto rozhodování trochu usnadnit. Můžeme totiž ovlivnit nejen obsah stránek (nadpisy, odkazy, texty, struktura, titulky, adresy atd.), ale i různé parametry, které na první pohled nejsou vidět (názvy obrázků, jejich popisky, popisy stránek a spoustu dalších). Těmto faktorům se říká on page.
Druhou skupinou faktorů jsou tzv. Off-Page. Dají se ovlivnit hůře. Jde například o recenze od zákazníků, odkazy směřující na váš web, zápisy v katalozích a oborových seznamech, zmínky v diskusích atd. Na trhu se setkáte s nabídkami registrace do stovek katalogů za několik stokorun. Takovým nabídkám se zdaleka vyhýbejte. Poctivá cesta zdaleka není tak snadná, ale skutečně se dlouhodobě vyplatí.
SEO se vyvíjí každým dnem. Proto je dobré být v kontaktu s novinkami a vědět, jak je využít dřív než konkurence. Pravidelně čtu odborné blogy (zahraniční i tuzemské - můžete se i podívat jaké), čerpám z vlastních zkušeností a testuji i nové přístupy.
Dobrý design. Pro krásný web
Výsledek, který vypadá tak hezky a přitom tak přirozeně. Díky promyšleným návrhům a citu pro detail.
Respektuje váš současný web zákonitosti grafického designu? Ladí všechny jeho součásti dohromady a tvoří harmonický celek? Audit webu zkoumá i tuto oblast.
Výsledkem analýzy jsou konkrétní návrhy s vysvětlením jejich přínosů. Vzpomenete si na tuto situaci? Vidíte něco hezkého a říkáte si: "Takhle zkombinované to vypadá tak přirozeně, tak jednoduše. Krása." Právě k takovému výsledku budeme směřovat. Vymyslíme ho.
Krásný web musí být také použitelný. Při návrzích grafických změn budeme plně respektovat zásady uživatelské přívětivosti/zkušenosti - UX (User Experience). Výsledek? Konkrétní návrhy směřující k tomu, že web bude nejen krásný, ale také funkční.
Analýza návštěvnosti internetových stránek
Co není možné měřit, to není možné řídit. Díky webové analytice zjistíme, co lidé na webu dělají. Kde jsou úzká místa a proč návštěvníci odcházejí.
Webová analytika je mimořádně užitečná disciplína. Co není možné měřit, není možné řídit. Z jakých zdrojů chodí lidé na vaše stránky? Přes vyhledávače? Přímo? Ze sociálních sítí? Z reklamy? Přes odkazující stránky? To vše zjistíme. A podíváme se, jak je na tom konkurence. Statistiky. Chcete vědět, jak zjistit návštěvnost svého webu? Přesně to uděláme. Výstupem budou komentované grafy a schémata.
Samotná návštěvnost není vše. Je velmi důležité vědět, co lidé na webu dělají. Dvacet tisíc návštěv měsíčně je k ničemu, pokud nikdo nepošle poptávku nebo nenakoupí. Kudy lidé z webu odcházejí a proč? Kde jsou úzká místa, kde se ztrácejí zákazníci v nákupním procesu, proč opouštějí nákupní košík? To vše zjistíme.
Co by to bylo za audit webu, kdyby nedal doporučení týkající se návštěvnosti. Zapomeňte na obyčejná počítadla návštěv. Webová analytika dokáže opravdu hodně.
Audit technické úrovně webu
Jak web vypadá na mobilech a tabletech? Jak je připraven pro uživatele, kteří jsou právě venku a potřebují relevantní informace? Zjistíme to.
Funguje web stejně ve všech hlavních prohlížečích? Nejsou někde problémy? Nejsou některé hypertextové odkazy slepé? Jak je to se stránkou 404 (chybějící stránka)? To je pouze špička ledovce toho, na co se zaměříme.
Chytrý telefon má dnes skoro každý. Ale zdaleka ne každý web je na to připraven. Kde má rezervy ten váš a jak je napravit? Co udělat, aby web fungoval lépe? Je všechno přehledné a cítí se člověk, který si web prohlíží na mobilu, stejně dobře jako uživatel s počítačem?
Finále technické části auditu webu: doporučení co a jak změnit. Opět, jako ve všech ostatních případech. Názorné ukázky, přehledné tabulky a konkrétní opatření.
Audit webu: posviťme si na to!
Už brzy můžete získávat víc poptávek a nových klientů díky vylepšenému webu!