Sdružení Sancta Spinea Corona, spolek přátel Zlaté Koruny pořádá fantastické koncerty. Dlouho jim však chyběla online platforma, na které by členové mohli prezentovat svou práci a informovat o nadcházejících akcích. Proto jsem vytvořil brand a web Barokní Koruna.
Koncerty barokní hudby ve Zlaté Koruně
Jednoho podzimního odpoledne jsme se sešli s Markétou Královou a Kateřinou Zemanovou ze zlatokorunského sdružení Sancta Spinea Corona. Měly v plánu zorganizovat červnový koncert barokní hudby ve zlatokorunské katedrále. To je místo jako stvořené pro barokní hudbu. Byl naplánován program, zajištěni umělci. Úkol zněl: dát o akci vědět a to pokud možno co nejvíce lidem. Dosud řešilo sdružení propagaci formou word-of-mouth, kdy si o koncertech lidé říkají sami mezi sebou. Využívaným médiem byly také tištěné plakáty.
Úkol: vytvořit originální web
Ze schůzky jsme se rozcházeli s rozdělenými úkoly. Na mně bylo připravit název akce, zajistit doménu, vytvořit návrh struktury webu a stanovit požadavky na podklady a informační vstupy od ostatních. O tom, jak jsme postupovali, jsem mluvil také ve své přednášce pro studenty předmětu Marketingové aplikace FEK ZČU v Plzni.
Barokní Koruna… nebo?
Zpětně vypadá název Barokní Koruna jako to první, co mi přišlo na mysl, ale v úvahu přicházelo opravdu hodně možností. Nakonec se ale všichni shodli právě na tomhle jméně. Zaregistroval jsem tedy doménu a hosting u Forpsi.com (jsou také z jižních Čech, z Ktiše).
Požadavky na název
Název by měl být jasný, snadno zapamatovatelný a měl by vystihovat podstatu toho, co zaštiťuje. Věřím, že to všechno Barokní Koruna splňuje.
Co má web umět
Cílů webu bylo několik:
- Informovat o akci – koncertu barokní hudby, který se konal 16. června 2016
- Umožnit lidem zarezervovat si lístky
- Zprostředkovat kontakt na organizátory akce
- Dozvědět se informace o baroku a barokní hudbě tak, jak to jinde není snadno možné
Kombinace s offline i online komunikačními kanály
Kromě webu probíhala také komunikace na Twitteru a Facebooku. S pomocí Národního památkového ústavu se podařilo propagovat akci také pomocí odkazů na různých místech internetu (díky zpětným odkazům šlo v podstatě o inbound marketing). Protože se plakáty v minulosti osvědčily, v rozumné formě byly vytištěny a rozvěšeny i tentokrát.
Splnění cílů
Cíle se podařilo naplnit. Kostel byl zcela zaplněn a na vstupném se podařilo vybrat historicky nejvyšší částku.
Úprava a rozšíření webu pro dlouhodobé použití
Díky tomu, že se podařilo na červnové akci zaplnit celý kostel, rozhodlo se sdružení Sancta Spinea Corona zadat mi ještě další práci na webu: jeho transformaci na plnohodnotnou online platformu s dlouhodobým využitím. Web si můžete prohlédnout na adrese www.baroknikoruna.cz.