CTA je ve světě marketingu zkratkou slov Call to Action (česky výzva k akci). Často je spojena s tlačítkem (anglicky buttonem), na které má uživatel kliknout a přiblížit se tak požadované konverzi (v ideálním případě ji provést). Může mít řadu podob, například tyto:
- odeslání poptávky
- registrace (e-mailing, kurz, …)
- přechod na jinou stránku
- vložení zboží do košíku
- vytočení telefonního čísla
- sdílení obsahu
- stáhnutí (download) nějakého obsahu
Význam CTA: vést uživatele k cíli
Jednoduchá marketingová poučka říká:
Chcete-li, aby návštěvník vašeho webu něco udělal, musíte mu to říct.
Může se to zdát triviální, nicméně je v tom opravdu velký kus pravdy. CTA (Call to Action), čili výzva k akci, směřuje lidi k tomu, co chcete, aby udělali. Je-li dobře formulována, lidé jí rozumí a vědí, co se stane, když ji provedou. Podívejme se na příklad – web amerického poskytovatele cloudových služeb Vultr.
Klasický příklad: tlačítko Přidat do košíku
Klasickým příkladem CTA prvku je tlačítko pro přidání zboží do košíku v elektronických obchodech. Zde jsou příklady Alza.cz a Datart.cz pro v podstatě identický produkt (Nokia 6).
Význam CTA pro zvyšování konverze
Vyladění výzvy k akci má zásadní dopad na míru konverze. V rámci jejího zvyšování a optimalizace (CRO) lze i s pomocí A/B testování dosáhnout mimořádných výsledků. Je totiž relativně snazší (za jinak stejných podmínek) zdvojnásobit míru konverze než zdvojnásobit návštěvnost. Přímou souvislost s dobrým fungováním výzev k akci má copywriting, respektive návrh UX.
Používáte vy sami správné výzvy k akci?
Chcete-li zvýšit obchodní potenciál vašeho webu a vyladit výzvy k akci, rád vám pomohu. Jsem marketingový konzultant a pracuji pro všechny typy organizací – od živnostníků až po nadnárodní korporace. Stačí se jen ozvat.
Další informace k tématu:
- Perfektní vysvětlení od Ondřeje Ilinčeva ↑
- Téma rozebrané (zejména v kontextu e-mailů a newsletterů) na webu Smartemailing.cz ↑
- Příklady na webu Wishpond ↑
- Příklady na AdEspresso ↑