Gibsonova affordance (anglicky Gibsonian affordance) je ve své podstatě možností, kterou lze učinit. K její realizaci však přispívá implicitní návod, který tuto realizaci usnadňuje, navádí k ní. Může jít o jednoduchou nálepku SEM/TAM na dveřích, ouško u hrnku nebo – v případě online marketingu – konverzní tlačítko s popisem akce, se kterou je spojeno.
Bez důkladnějšího zamyšlení se může zdát, že na přidání konverzního tlačítka, vidí-li lidé e-mailovou adresu a telefonní číslo, nezáleží. Jenomže právě konverzní tlačítko, stejně jako nálepka na dveřích informující o tom, kam se otevírají, zásadně usnadňuje provedení požadované akce a zvyšuje tak pravděpodobnost úspěchu. Příkladem, kdy je třeba affordancím věnovat obzvláštní pozornost, je doména UX – uživatelské zkušenosti.
Proto má pozornost věnovaná správnému užití gibsonovských affordancí v marketingu zcela zásadní význam.