Infografika

Infografika je statický grafický objekt (obrázek), který vizuálně atraktivním způsobem prezentuje vybrané téma nebo témata. Infografiky najdou využití všude tam, kde je zapotřebí upoutat lidskou pozornost v souvislosti se statistikami, prezentací dat, čísel apod. Díky vhodně zvolené barevnosti, struktuře a hlavně interpretaci dat existuje větší potenciál, že čtenář téma dobře pochopí a odnese si z něj to, co bylo záměrem tvůrce.

Ve srovnání s tabulkami nebo prostým textem je dobře připravená infografika intuitivnější, přehlednější, zajímavější a poutavější.

Příklad infografiky vytvořené v nástroji Venngage. (Zdroj: CreativeBloq.com)
Příklad infografiky vytvořené v nástroji Venngage. (Zdroj: CreativeBloq.com ↑)

Infografika zvyšuje atraktivitu webu

V infografikách se používají netradiční grafy, schémata, diagramy a další prvky, které jinak suchopárná čísla oživují a dodávají jim na přesvědčivosti. Infografiky jsou vhodným prvkem pro doplnění textu, tabulek, statistik a obyčejných grafů. V online marketingu mají infografiky široké pole využití. Lidé jsou zvyklí na klasické blogové příspěvky (text, několik obrázků, konec). Právě infografika, video či zvuk dokáží obsah ozvláštnit, odlišit jej od konkurence a návštěvníka zaujmout (a ideálně přeměnit na zákazníka).

Pamatujte na infografiky při tvorbě obsahové strategie

Je skvělé, pokud se podaří v rámci obsahové strategie počítat i s přípravou infografik. Chcete-li připravit infografiku, napište mi.

Infografiky mohou být – v závislosti na objemu designových prací – náročnější na přípravu než klasické příspěvky. Pokud však vezmeme v úvahu jejich dosah a atraktivitu, přinášejí víc hodnoty na čtenáře, než klasické příspěvky na blogu.


Více informací o infografice najdete například zde: