Logo je textový nebo grafický prvek, který reprezentuje organizaci nebo značku. Díky logu je firma/značka jednoznačně identifikovatelná.
Logo je grafické ztvárnění názvu organizace, společnosti, firmy nebo instituce obohacené o piktogram. Tento pojem odpovídá českému výrazu grafická značka.
— Česká unie designu
Požadavky na logo
Logo by podle České unie designu mělo být:
- nezaměnitelné, originální
- rozpoznatelné, identifikovatelné
- zapamatovatelné
- nápadité
- nadčasové
- čitelné
- lokalizovatelné (kulturně přizpůsobitelné)
- rozšiřitelné, je-li to potřeba
Příklad loga webu o dortech
Následující logo vzniklo pro českobudějovický web/blog o dortech KrálovstvíDortů.cz. Požadavky bylo tyto:
- logo musí obsahovat růžovou barvu
- výsledek musí odrážet obor činnosti/odvětví
- grafická značka musí být unikátní
- mělo by jít o kombinaci textu a piktogramu, ideálně i se jménem zadavatelky
- logo by mělo být jednoduché
Výsledek
Výsledné logo kombinuje název značky se jménem majitelky webu, využívá různé odstíny růžové a přidává švestkovou hnědou. Příslušnost k odvětví zdůrazňuje použití dortu místo písmene „o“. Ve slově „království“ je pak místo čárky nad „a“ použita čokoládová korunka.
Máte zájem o tvorbu loga? Není nic snazšího, než mě kontaktovat.
Více informací o logu a jeho tvorbě:
- Vlastnosti dobrého loga ↑ (Unie grafického designu)
- Logo definition ↑ (American Marketing Association)
- Marketingové archetypy
- Jak volit barvy nejen v marketingu: červená
- Loga vybraných českých měst – diskuse a polemika ↑
- Samara, T. Grafický design – základní pravidla a způsoby jejich porušování. Bratislava: Slovart, 2016. ISBN: 978-80-7529-046-5
- Poulin, R. Jazyk grafického designu. Bratislava: Slovart, 2011. ISBN: 978-80-7391-552-0