Na příběh Království dortů moc rád vzpomínám. Je to vlastně příklad úspěšného podnikatelského záměru, který začal skutečně od nuly. Během krátké doby tato nová českobudějovická značka dostala na první příčky ve výsledcích vyhledávání. Co je však nejdůležitější: majitelka má neustále plné ruce práce a zakázek tolik, že téměř nestíhá péci dorty i cukroví. Vezměme to ale popořadě.
Jak pojmenovat začínající firmu
Na začátku bylo přání osamostatnit se a otevřít vlastní cukrárnu. Základními ingrediencemi bylo mistrovství v přípravě dortů, cukroví i zákusků. Já sám jsem od paní Paurové objednal svatební dort – a byl skutečně fantastický. Původní název domény, na které paní Paurová prezentovala svou práci, byl DortyGP.cz. Říkal jsem si, že by to chtělo něco lepšího. Proto jsem vymyslel značku Království dortů. Při kontrole v databázi Úřadu průmyslového vlastnictví jsme zjistili, že je volná. Volná byla i doména, a tak jsme u názvu zůstali.
Zadání pro logo
Dá se říci, že při práci jsem měl úplně volnou ruku. Jediným požadavkem ze strany klientky bylo, že logo musí obsahovat růžovou a musí být jasné, že jde o cukrářskou výrobu. Opět přišel na řadu skicovací sešit. Vznikla řada konceptů. Mým cílem bylo nějak zakomponovat přímo loga i dort a pokud možno korunku pro samotnou královnu dortů. A protože teorie i praxe ukazují, že v případě podnikatelů často pomáhá, když značka obsahuje přímo jméno majitele, zkusil jsem do loga zakomponovat i tento prvek.
Barevná paleta a písmo
Jak bylo uvedeno výše, s ohledem na odvětví i přání klientky jsou v logu různé odstíny růžové. Ty doplňuje další teplá barva – švestková hnědá. Zvoleným písmem je zdobný font Lobster. Čárka nad „a“ byla nahrazena královskou korunkou, „o“ bylo nahrazeno čokoládovým dortem s třešničkou.
Vizitky
Samozřejmostí byla také tvorba vizitek. Vznikla řada návrhů (cca 10), z nichž si klientka vybrala dvě, které šly do tisku. Plně respektují stanovenou barevnou paletu.
Webové stránky = základ úspěchu projektu
Těžištěm komunikace jsou webové stránky, které jsem pro paní Paurovou vytvořil. O této části zakázky píši více tady.
Potřebujete také vytvořit značku a logo?
Rád vám pomohu. Na vše půjdeme systematicky a s rozmyslem. Kancelář mám v Českých Budějovicích, ale pracuji pro klienty z celého světa. Stačí mi jen dát vědět.