4P (Product, Price, Promotion, Place) jsou základním nástrojem, který se v marketingu používá. Česky se jednotlivá P překládají jako:
- Produkt: co firma nabízí
- Cena: za jakou cenu
- Marketingová komunikace/Propagace: jak o své nabídce řekne zákazníkům
- Distribuce: jak se produkt dostane k zákazníkům
Díky 4P je možné ujasnit si hlavní body, které tvoří nabídku firmy/organizace a vhodně vytvořit harmonický celek.
Kromě 4P existují i rozšířené přístupy (např. 5P, 7P, 8P) či 4C.
Mix jako takový je užitečným aparátem, je však také velmi důležité uvědomit si na jaký segment firemních zákazníků je možné reálně zacílit a jakou je možné zaujmout konkurenční pozici.
Další informace o marketingovém mixu:
- Téma na webu ManagementMania ↑
- Článek o mixu na webu Roberta Němce ↑
- Téma na Wikipedii ↑
- Podrobně o mixu v angličtině ↑