Takhle vypadá horní část homepage webu výrobce toho nejlepšího sena.

Nový web a e-shop pro výrobce špičkového sena

Firma Plavnická, s.r.o. je jihočeský výrobce nejkvalitnějšího sena, které je možné na trhu dostat. Sídlo má nedaleko Českých Budějovic, v Březí u Kamenného Újezda. Tvorba webu nebyla první zakázkou pro tohoto klienta. Tou byla tvorba textu/proslovu (copywriting) na zemědělskou výstavu v Praze. Nicméně pan Roman Gronský z firmy Plavnická byl se spoluprací spokojen, a tak mě poprosil, zda bych pro něj mohl připravit i nový web.


Původní web měl formu „onesite“, tedy jedné stránky. Jak vypadala? Takhle:

Náhled původní webové stránky Plavnická.
Náhled původní webové stránky firmy Plavnická.

Nový web? Systematicky a krok za krokem

Původní stránka byla nepřehledná, obsahovala mnoho textu a velmi málo obrázků. Jedním z důvodů, proč se klient rozhodl prohloubit spolupráci, byla systematičnost a poctivý analytický přístup, s jakým byl vytvořen zmíněný reklamní text na výstavu.

Myslel jsem, že některé z těch analýz, které jste na úvod připravil, byly zbytečné. Ale teď vidím, jak do sebe všechno zapadlo a že vše dává smysl.

R. Gronský, jednatel

O jaké analýzy a dílčí kroky šlo?

  • Analýza klíčových slov nám ukázala, jak lidé hledají na trhu krmiv pro koně a býložravá zvířata.
  • Analýza potřeb zákazníků: co chtějí, čeho se obávají a jak na to firma má reagovat svou hodnotovou nabídkou.
  • Analýza konkurence ukázala, jak se prezentují ostatní hráči na trhu.
  • Návrh informační architektury webu stanovil, jaké stránky na webu budou a jaká bude jejich role.
  • Příprava drátěných modelů definovala, co a kde má na jednotlivých stránkách být (a proč).
  • Aktivita, která se jmenuje copywriting, vyústila v texty, které jsou srozumitelné a prodávají.
  • Až pak následovala příprava grafického návrhu.
  • Konečně byla provedena optimalizace pro vyhledávače (SEO).
  • Proběhlo nastavení webové analytiky a propojení s Google Search Console.

Etapa č. 1: Přehledný web, který prodává

Domluvili jsme se, že v první fázi bude výsledkem prezentační web postavený na platformě WordPress a tématu Divi, přes který bude možné odeslat objednávku sena. To se podařilo vrchovatou měrou. Zájem o produkt – kvalitní seno – byl tak velký, že v určitých chvílích jsme zvládali příjem objednávek jen s vypětím sil.

Hlavní výhody jsou prezentovány přehledně a srozumitelně. Následuje je jasná výzva k akci
Hlavní výhody jsou prezentovány přehledně a srozumitelně. Následuje je jasná výzva k akci

Etapa č. 2: E-shop s čistým designem

Proto jsme přistoupili k fázi č. 2. Tou bylo vytvoření plnohodnotného e-shopu. Z různých možností jsme nakonec zvolili řešení Shoptet. Důraz jsme kladli na maximální čistotu designu a propojení s webem. Do e-shopu se z webu zákazníci dostanou na jeden klik, a stejně to platí i naopak.

E-shop má čistý, maximálně přehledný desingn. V nabídce je jen 6 produktů, více není potřeba.
E-shop má čistý, maximálně přehledný design. V nabídce je jen 6 produktů, více není potřeba.

Měření výkonu díky webové analytice

Na webu i e-shopu běží webová analytika, vše je také propojeno s Google Search Console. Díky tomu máme výborný přehled nejen o výkonu reklamních kampaní (Google Ads, Google Nákupy, Heuréka apod.), ale o provozu ze všech zdrojů návštěvnosti.

Výsledek si můžete prohlédnout na adrese www.plavnicka.cz ↑.


Máte také zájem o nový web nebo e-shop? Jsem marketingový konzultant a rád vám pomohu. Stačí mi jen dát vědět