Firma Plavnická, s.r.o. je jihočeský výrobce nejkvalitnějšího sena, které je možné na trhu dostat. Sídlo má nedaleko Českých Budějovic, v Březí u Kamenného Újezda. Tvorba webu nebyla první zakázkou pro tohoto klienta. Tou byla tvorba textu/proslovu (copywriting) na zemědělskou výstavu v Praze. Nicméně pan Roman Gronský z firmy Plavnická byl se spoluprací spokojen, a tak mě poprosil, zda bych pro něj mohl připravit i nový web.
Původní web měl formu „onesite“, tedy jedné stránky. Jak vypadala? Takhle:
Nový web? Systematicky a krok za krokem
Původní stránka byla nepřehledná, obsahovala mnoho textu a velmi málo obrázků. Jedním z důvodů, proč se klient rozhodl prohloubit spolupráci, byla systematičnost a poctivý analytický přístup, s jakým byl vytvořen zmíněný reklamní text na výstavu.
Myslel jsem, že některé z těch analýz, které jste na úvod připravil, byly zbytečné. Ale teď vidím, jak do sebe všechno zapadlo a že vše dává smysl.
– R. Gronský, jednatel
O jaké analýzy a dílčí kroky šlo?
- Analýza klíčových slov nám ukázala, jak lidé hledají na trhu krmiv pro koně a býložravá zvířata.
- Analýza potřeb zákazníků: co chtějí, čeho se obávají a jak na to firma má reagovat svou hodnotovou nabídkou.
- Analýza konkurence ukázala, jak se prezentují ostatní hráči na trhu.
- Návrh informační architektury webu stanovil, jaké stránky na webu budou a jaká bude jejich role.
- Příprava drátěných modelů definovala, co a kde má na jednotlivých stránkách být (a proč).
- Aktivita, která se jmenuje copywriting, vyústila v texty, které jsou srozumitelné a prodávají.
- Až pak následovala příprava grafického návrhu.
- Konečně byla provedena optimalizace pro vyhledávače (SEO).
- Proběhlo nastavení webové analytiky a propojení s Google Search Console.
Etapa č. 1: Přehledný web, který prodává
Domluvili jsme se, že v první fázi bude výsledkem prezentační web postavený na platformě WordPress a tématu Divi, přes který bude možné odeslat objednávku sena. To se podařilo vrchovatou měrou. Zájem o produkt – kvalitní seno – byl tak velký, že v určitých chvílích jsme zvládali příjem objednávek jen s vypětím sil.
Etapa č. 2: E-shop s čistým designem
Proto jsme přistoupili k fázi č. 2. Tou bylo vytvoření plnohodnotného e-shopu. Z různých možností jsme nakonec zvolili řešení Shoptet. Důraz jsme kladli na maximální čistotu designu a propojení s webem. Do e-shopu se z webu zákazníci dostanou na jeden klik, a stejně to platí i naopak.
Měření výkonu díky webové analytice
Na webu i e-shopu běží webová analytika, vše je také propojeno s Google Search Console. Díky tomu máme výborný přehled nejen o výkonu reklamních kampaní (Google Ads, Google Nákupy, Heuréka apod.), ale o provozu ze všech zdrojů návštěvnosti.
Výsledek si můžete prohlédnout na adrese www.plavnicka.cz ↑.
Máte také zájem o nový web nebo e-shop? Jsem marketingový konzultant a rád vám pomohu. Stačí mi jen dát vědět.