Téměř dva roky se nám nedařilo prodat stavební pozemek. Ani provize realitní kanceláře ve výši 50.000,- Kč zřejmě nedokázala přivést zájemce, ze kterého by se stal zákazník. A to přesto, že šlo o lukrativní lokalitu na okraji Českých Budějovic. Pozemků bylo celkem pět, realitní kancelář nabízela jeden. Ostatní měly následovat. V létě 2016 jsem proto vzal případ do vlastních rukou. Připravil jsem nový web – mikrostránku, jejímž jediným úkolem bylo pozemky prodat.
Zadání: atraktivní web, který vzbudí důvěru
Když kupujete stavební pozemek, je to často investice na celý život. Proto je důležité, abyste o něm věděli co nejvíc a mohli se objektivně rozhodnout. O jakou jde lokalitu? Co čekat v sousedství? Jak je to s občanskou vybaveností, co územní plán? Cílem tedy bylo pozemky představit a zároveň o nich uvést maximum užitečných informací.
Prezentace informací
Zájemci o pozemek na webu najdou všechny potřebné informace v přehledné a logické posloupnost:
- informace o lokalitě včetně mapy
- fotografie pozemků i okolí
- seznam pozemků a jejich charakteristiky (výměry, parcelní čísla apod.)
- informace o cenách
- otázky a odpovědi
- kontaktní informace i formulář
Vizuální prezentace
Hlavní roli na webu BydleníSrubec.cz hrály tmavě modrá a zlatá. Barvy doplňuje ještě stříbrná. Tato kombinace má působit uklidňujícím dojmem. Návštěvník není nikam hnán, ale vše si může v klidu prohlédnout. Tak, jak potřebuje.
Konverzní potenciál
Návštěvník webu má neustále možnost kontaktovat majitele pozemků. Na různých místech webu jsou rozmístěna konverzní tlačítka. Plní roli tzv. Gibsonovy affordance. Prvky stránky jsou navrženy tak, aby uživatelská zkušenost (UX) byla co nejpříjemnější.
Výsledek: pozemky rozebrány během 3 měsíců
Oproti původním téměř dvěma letům potřebným pro prodej prvního pozemku přes realitní kancelář se podařilo najít zájemce pro zbývající 4 parcely během necelých 3 měsíců. Během relativně krátké doby se
Reklamní kampaně
V počáteční fázi po spuštění prezentace na web přiváděly provoz reklamní kampaně (PPC reklama ve vyhledávání a bannerová reklama).
Návštěvnost z přirozeného vyhledávání
Postupem času si web vybudoval přirozenou návštěvnost z organického vyhledávání. Zaměření webu je velmi úzké, propaguje pozemky v jedné konkrétní lokalitě. Právě díky tomu však má velkou šanci, že lidé hledající právě toto téma zaujme.
Nové akviziční náklady: méně než 17 % původní částky
Náklady na prodej 1 pozemku klesly oproti provizi realitní kanceláře na méně než pětinu. Díky tomu majitelé pozemků ušetřili na akvizičních nákladech téměř 200.000,- Kč.
Promyšlené weby přinášejí výsledky
Připravuji nové weby i audity těch stávajících. Pokud chcete i vy dosáhnout svých cílů, napište mi.