Marketingový archetyp Objevitel.

Objevitel (marketingový archetyp)

Objevitel je (marketingový) archetyp, který společně s archetypy Neviňátko a Mudrc touží po ráji. Mottem Objevitele je „Nezahánějte mě do rohu“. Objevitel se vydává na cestu poznání, aby sám, osobně poznal lepší svět (odtud zmiňovaná touha po ráji).

Objevitel může mít několik úrovní:

  1. putování do dálky, do přírody, do světa – „známé rčení i cesta je cíl“
  2. hledání vlastní identity
  3. vyjádření vlastní jedinečnosti

Perfektní archetyp pro 21. století?

Objevitel hledá. Hledání miluje. Naplňuje ho. Touží po nalezení hledaného a nesnáší nudu. To perfektně zapadá do charakteristiky lidí, kteří se „narodili s mobilním telefonem v ruce“. Rychle chápou a hodnotí. Nedůvěřují. Často vyžadují autenticitu a dokáží nepěkně pokárat, jsou-li nespokojeni. Objevitelé chtějí žít podle svého a ocení, pokud jim k tomu dodáte produkty a služby.

Příklady značek

Starbucks, Amazon, The Body Shop. Cestovní kanceláře. Exotické restaurace. Firmy nabízející nevšední zážitky (které ale nejsou Klaunem). To všechno mohou být příklady firem, které využívají Objevitele.

Starbucks je typickým Objevitelem. Odkaz na Bílou velrybu, moře a dálky. Interiéry poboček připomínají plachetnice.
Starbucks je typickým Objevitelem. Odkaz na Bílou velrybu, moře a dálky. Interiéry poboček připomínají plachetnice.

Hodí se pro vás?

Ve zkratce: uvažujte o Objeviteli, pokud váš výrobek dává lidem pocit svobody, je průkopnický a nekonformní, hodí se pro použití v přírodě, pomáhá vyjádřit individualitu nebo ve vaší firmě panuje objevitelská kultura.

Nastartujte váš marketing

Archetyp Objevitel jsme popsali opravdu jen ve zkratce. Jeho potenciál je však obrovský. Jaký archetyp by byl vhodný pro vaši značku? A jak vlastně archetypy fungují? Pokud chcete přidat plyn, dejte mi vědět. Rád vám pomohu. Jsem marketingový konzultant.


Další užitečné informace: