Online marketing funguje
Průkazné výsledky, skvěle měřitelný výkon a náklady neustále pod kontrolou. Využijte možností, které nabízí internetový marketing. Protože se to bohatě vyplatí.
Webové stránky
Webová prezentace je klíčová pro komunikaci se zákazníky. Právě díky ní si o Vás udělají obrázek. Máte pouze jednu šanci je zaujmout. Spolu ji využijeme.
Budování značky
Dobře uchopená a komunikovaná značka znamená konkurenční výhodu. Jak chcete, aby lidé vnímali Váš brand? Využijte efektivně online marketing.
Prodejní kampaně
Oslovte zákazníky přesně ve fázi, kdy jsou ochotni nakupovat a hledají právě Vaše produkty a služby. Online marketing je pro to neocenitelný. Uvidíte!
Správná strategie
Klíčem k úspěchu v online marketingu je správné využití jeho nástrojů. Jen tak je možné zajistit, že aktivity na internetu přinesou výsledky.
Internetový marketing? Promyšlený proces.
Podle produktu a cílů nastavíme Vaši online strategii. Efektivně oslovíme Vaše zákazníky. Zaměříme se na všechny fáze nákupního procesu.
Online marketing nabízí řadu nástrojů pro oslovení publika v různých fázích nákupního procesu. Nejdříve je nutné dát o sobě vědět. To je možné udělat různými způsoby.
Imageová kampaň: reklama, která informuje
Internetový marketing nástroje, které dokáží vhodně představit nový produkt, službu či značku a jejich vlastnosti. Skvěle funguje například bannerová reklama, videoreklama na YouTube či placené příspěvky na Facebooku. Díky pokročilým možnostem cílení lze zajistit, že oslovíte pouze publikum, které splní přesně nadefinované podmínky. Výsledkem bude vyšší známost značky (budování brand awareness). Hlavním výsledkem tohoto druhu kampaní je to, že se lidé dozví o Vašem produktu, službě či značce.
Výzkumy ukazují, že pokud jsou lidé vystaveni působení reklamního sdělení, budou v budoucnu preferovat právě produkt, o kterém už slyšeli.
Prodejní kampaň: reklama, která přesvědčuje
Dalším typ kampaně se soustředí na lidi, kteří právě jsou ve fázi vyhledávání produktu nebo služby. Oslovit je lze pomocí reklamy ve vyhledávačích (na Googlu či na Seznamu). Hledají-li zákazníci konkrétní produkt či službu, je vysoce pravděpodobné, že chtějí nakoupit nebo srovnávají přednosti různých řešení. Dokážete-li vhodně oslovit tyto potenciální klienty právě v této fázi, máte velkou šanci, že si vyberou právě Váš produkt.
Webová stránka je místem, na které jsou směrováni návštěvníci z kampaní či lidé, kteří přišli z přirozeného vyhledávání nebo z odkazujících stránek. Čím lepší bude obsah, který najdou, tím pravděpodobněji je přesvědčíte k nákupu. U webu je tedy nutné odpovědět na tyto otázky:
- Odpovídá obsah návštěvníkům, které chcete oslovit?
- Dokáže web vést lidi k požadované akci (konverzi)?
- Je webová prezentace optimalizovaná pro vyhledávače?
- Je na webu nasazen vhodný systém pro webovou analytiku (např. Google Analytics)?
Chcete-li, aby online marketing přinášel požadované výsledky, je bezpodmínečně nutné na všechny výše uvedené otázky odpovědět kladně.
Praxe ukazuje, že ne všechny stránky výše uvedené splňují. Proto klientům, pokud je to zapotřebí, nabízím ještě před spuštěním kampaní služby, které souvisejí s vylepšením webu. Řadím je do tří kategorií:
- Analýza webových stránek pro zjištění současného stavu: díky této aktivitě zjistíme, kde jsou úzká místa stávající prezentace. Výsledkem je sada reálných doporučení, díky kterým se zvýší atraktivita webu, uživatelská použitelnost i míra konverze.
- Tvorba obsahu pro web - copywriting: Obsah prezentace musí být zajímavý. Zajistím, aby Váš web takový byl.
- Tvorba nové webové prezentace: Není-li možné současný web vylepšit, můžeme přistoupit k tvorbě nové prezentace. Pokud totiž web nemá alespoň základní kvalitu, byla by realizace placených kampaní vyhazováním peněz z okna.
Díky online marketingu je možné oslovit i lidi, kteří na web přišli, ale neudělali potřebnou akci (nákup, kontakt, odeslání formuláře aj.). Dokonce je možné přizpůsobit sdělení v závislosti na tom, na jaké stránce strávili nejvíc času či o co měli největší zájem. Zároveň lze oslovit pouze ty z návštěvníků, které lze zařadit do kategorie potenciálně lukrativních (byli na webu relativně delší dobu, prohlédli si více stránek apod.). Nástrojem, který toto všechno umí, je remarketing. Lze ho využít prakticky všude - od Facebooku přes YouTube až po stránky, které jsou v síti Seznamu nebo Googlu.
Online marketing = vše pod kontrolou
Výhodou internetového marketingu je okamžitý přehled o výkonu kampaní. Díky tomu je možné soustředit se na to, co funguje nejlépe a to podpořit.
Podle Davea Chaffeyho z Oxfordské univerzity, je online marketing aplikace internetu a příbuzných digitálních technologií za účelem dosažení marketingových cílů.
Online marketingu se někdy také říká marketing na internetu či internetový marketing. Poněkud širším pojmem je digitální či elektronický marketing. Ten nevyžaduje využití internetu jako takového a může jít například i o videoreklamu na ulici. Přední agentura Zaraguza Digital formulovala Marketingovou soustavu digitálních prvků ↑. Obsahuje zejména:
Textové prvky: e-mail, blogy, články, příspěvky, wikis, e-booky, názvy (domén, produktů, služeb, profilů, ...), PDF, XLS, mikrostránky
Interaktivní prvky: microsites, hry, weby, e-shopy, widgety, aplikace
Multimédia: krátká a dlouhá videa, animace, přenosy (streaming)
Zvukové prvky: hudba, podcast, audioknihy, zvuky
Vizuální prvky: fotografie, grafika, ilustrace, memy, prezentace
Podporovače šíření: PR, kontextová reklama, bannery, názvy wi-fi, intranet, virtuální světy, RSS, internetové televize, wiki, livestream, věrnostní programy, product placement, embedding, torrenty, cloudy, hry, sociální pluginy, tagy, kategorie, klíčová slova, lokalizace, vyhledávače, adresáře, katalogy, sponzoring, cross-branding, fóra, instant messaging, chat, SEM (search engine marketing), komunitní weby, blogy, podcasting a online rádio, newsletter, portály, e-shopy, srovnávače, agregátory a vyhledávača produktů
Sociální sítě: profily, notifikace, statusy, zprávy, fotografie
Facebook: stěna, news feed, pozvánky, skupiny, stránky, odkazy, události, tagy, komentáře, like, sdílení
Twitter: zprávy, retweety, hashtagy, mentions, trendy
Příprava a realizace strategie je v online prostředí zcela zásadní. Na trhu se setkáte s celou řadou přístupů: od poctivých až po nepoctivé.
Já se nejdříve seznámím s Vaší firmou, jejími produkty, zákaznickými segmenty a cíli. Podle toho zvolíme vhodnou strategii i taktiky a nástroje online marketingu. Vždy nabízím pouze služby, u nichž budu přesvědčen o kvalitních výsledcích. Jinou strategii zvolíme při uvedení nového produktu na trh, jinou při upevnění znalosti zavedené značky a ještě jinou při podpoře výprodeje v e-shopu.
Nabízím férový přístup.
Online marketing má především tyto výhody:
- skvělá měřitelnost
- náklady pod kontrolou
- výkon
- možnost přesného zacílení
- možnost průběžné optimalizace
- vysoká efektivita
- neustálý rozvoj možností
Jste připraveni na vyšší obchodní výkon?
Ano? V tom případě není na co čekat!