PPC (zkratka anglických slov Pay per Click) je jedním z modelů platby za internetovou reklamu. Používá se například u reklamy ve vyhledávání, bannerové reklamy či kontextové textové reklamy.
V případě PPC reklamy platí inzerent za každé kliknutí na reklamu (nikoli za zobrazení či dokončení konverze)
Princip fungování PPC
Z názvu plyne, že za reklamu se platí až v případě, že na ni někdo klikne. Do té doby se může zobrazit třeba sto tisíckrát a inzerent nezaplatí ani korunu.
Příklady využití
S PPC reklamou se setká prakticky každý, kdo vyhledává na Googlu ↑ či na Seznamu ↑.
Model PPC se však běžné využívá také u bannerové reklamy.
Výhody PPC reklamy
- vysoká efektivita nákladů na reklamu
- skvělá kontrola nad reklamou a možnosti optimalizace
- rychlost spuštění/vypnutí
- výborný přehled o výkonu
Další modely plateb za reklamu
Kromě PPC se využívají také modely PPM (Cost per Mille) či PPA (Pay per Action)
Další informace o tématu PPC:
- PPC Advertising Definition ↑ (American Marketing Asociation)