SPIR je zkratkou slov Sdružení pro internetový rozvoj (dříve Sdružení pro internetovou reklamu). Je to profesní organizace, která u nás působí už od roku 2000. Má 49 členů a její aktivity zahrnují:
- výzkum návštěvnosti a profilu návštěvníků internetu NetMonitor
- monitoring internetové reklamy AdMonitoring
- analýza zásahu reklamních kampaní AdAudit
- odborná konference o internetovém marketingu IAC
Dále se SPIR zabývá:
- právními aspekty podnikání na internetu
- aspekty komunikace se státní správou
- expertními analýzami vývoje internetového trhu v ČR
- samoregulací audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu
- garancí samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v tuzemsku
SPIR: Cenná data o internetu
Příkladem veřejně dostupných dat, která SPIR poskytuje, jsou Online data (OLA) ↑ z NetMonitoru:
Užitečné zdroje informací:
- Oficiální stránky SPIR ↑
- NetMonitor ↑
- AdMonitor ↑
- AdAudit ↑